Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

500 Slov - Nezaměstnaný a co dál?

 Bylo mi devatenáct, miloval jsem holku z Iránu a věci jako kariéra nebo zodpovědnost mi nic neříkaly.

Pro pochopení tohoto a dalších článků doporučuji přečíst si dřívejší článek 500 slov – Prolog: http://petrholoubek.blog.idnes.cz/c/438062/500-Slov-Prolog.html  

 

 

 Když člověk ze dne na den přestane chodit do práce, hodně věcí se najednou změní a chvíli trvá, než se tomu přizpůsobíte. Není to jako standardní volno nebo vánoční pauza – po volnu, dovolené se všechno vrátí do zaběhnutých kolejí a přísun peněz se obnoví, není se tedy čeho bát. Když podepíšete výpověď, není se kam vracet. Žádné peníze Vám už nepřijdou a všechno je najednou na Vás. Máte nekonečně možností, ale co s nimi?

Naštěstí máte ale také tolik času, že nebudete vědět co s ním. Času na bilancování, předhonocování, vzpomínání. Máte čas na lidi, které jste dlouho neviděli a kterým jste pořád tvrdili, kolik máte práce. Na soubory v počítači, kterým jste se z nedostatku času vyhýbali obloukem. Na obrazy v hlavě, o kterých jste nechtěli přemýšlet, protože by to bolelo.

Už chvíli mi leží v hlavě pár věcí, scén z dob minulých. Všechny dělí čas přibližně jednoho roku. Mám teorii, že člověk se neustále mění, vyvíjí, ale i deformuje. Každý měsíc si přijdu jako naprosto jiná osobnost. A stejně to mám i se vzpomínkami.

Začnu chronologicky. První obraz, který se mi v těchto dnech vrací, je z Izraele. Koukal jsem nedávno na Království nebeské. Jakobych znovu byl v Jeruzalémě, bloudil starým městem, jedl falafel před Damašskou bránou a sledoval taxikáře snažící se nalákat turisty na cestu do Betlému. Bylo mi devatenáct, miloval jsem holku z Iránu a věci jako kariéra nebo zodpovědnost mi nic neříkaly.

Druhý je o rok mladší, z Ameriky. V podstatě jsem ukradl auto a vydal se s ním na blind do Ameriky. Místo a čas, který mě první napadne je motel v Oregonu, kousek od hranic s Kalifornií. Byl jsem na cestě už asi dva týdny a poprvé jsem si zapnul telefon. Do té doby bylo vše víceméně v pohodě, euforie z neznámého byla silnější než strach z možného a každá státní hranice byl velký úspěch. V tu noc, kdy jsem se přijel ubytovat do motelu v Oregonu se ale něco změnilo. Uvědomil jsem si, jak jsem sám, daleko a co by mě mohlo potkat, už jen kdyby mě zastavila policie (neměl jsem žádné pojištění na sebe ani auto). Ležel jsem na posteli a byl strachy bez sebe, nemohl jsem se hnout. Poprvé jsem zapnul telefon a zavolal babičce v Kanadě kde jsem. Řekla mi, ať se okamžitě vrátím do Kanady, odkud jsem vyjel. Položil jsem telefon, vypnul ho a snažil se usnout. Nešlo to. Ráno jsem jel dál.

 

Třetí, nejčerstvější a nejsilnější, je z letošního léta v Thajsku. Zaparkovali jsme s kamarádkou motorku u obydlí na malém ostrově a slyšeli křik od vedlejší chatrče. Šli jsme se tam podívat. Na terase sedělo asi deset lidí. Dva dospělí, zbytek děti. Uprostřed byl malý dort. Všichni seděli na zemi a zpívali Happy Birthday To You jednomu prckovi. „Pojď, přidáme se“, řekla Johana. Přišli jsme k nim a začli zpívat. Deset lidí sedělo na zemi uprostřed džungle, smálo se na nás a nic na světě se nezdálo jako problém.

Autor: Petr Holoubek | čtvrtek 4.12.2014 18:17 | karma článku: 11,50 | přečteno: 1291x
  • Další články autora

Petr Holoubek

Jak se (ne)nechat pojistit u T-Mobile

Tento "článek" vznikl hlavně jako výsledek rozhořčení nad jednání korporace s jednotlivcem. Nehledejte v něm žádné literární kvality.

26.5.2016 v 14:17 | Karma: 29,21 | Přečteno: 3191x | Diskuse| Společnost

Petr Holoubek

500 slov - Přeludy

"A pak jsem pět let nenapsal vůbec nic." řekl Jiří Hlásek, známý jako Krchovský, na jednom z jeho autorských čtení.

16.5.2016 v 14:05 | Karma: 11,84 | Přečteno: 433x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Holoubek

Kafíčka a dorty

Zabředl jsem. Nevím, jestli je to dobře nebo špatně, ale můj život dostal řád a pravidla. Pohybuju se nikoliv z kontinentu na kontinent ale z periferie do centra a zase zpátky, pevně podle pracovní doby.

7.1.2016 v 15:50 | Karma: 11,83 | Přečteno: 409x | Diskuse| Ostatní

Petr Holoubek

500 slov - Ztracený ráj

K většině kostelů v podhůří, odkud pocházím, vedou schody. Staré, kamenné schody, široké a ne moc vysoké, aby po nich nebylo těžké vystoupat – k bohu.

3.1.2016 v 12:42 | Karma: 10,03 | Přečteno: 350x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Holoubek

Bůh není

S touhle jednoduchou myšlenkou trávím páteční večer. Je asi deset hodin, před dvěma hodinami jsem přivezl dědu z hospody a zbytek rodiny si ještě užívá života. I za mě.

7.12.2015 v 12:33 | Karma: 11,51 | Přečteno: 664x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Fico je při vědomí, odebrali mu odumřelou tkáň. Čeká ho další operace

17. května 2024  13:43,  aktualizováno  16:06

Slovenský premiér Robert Fico je při vědomí, v závažném, ale stabilizovaném stavu, řekla šéfka...

Největší vzdušný útok Ukrajiny od invaze. Satelity ukázaly zkázu ruských letadel

17. května 2024  6:42,  aktualizováno  16:06

Sledujeme online Ruská obrana v noci čelila rozsáhlému útoku dronů na Novorossijsk a další přístavní město...

Oroduje za psychology ve sportu. S nápadem vyhrála studentskou soutěž

17. května 2024

Šest mladých lidí s šesti inovativními nápady. Tak vypadal další ročník studentské soutěže Měníme...

Do Gazy dorazily po americkém provizorním molu první kamiony s pomocí

17. května 2024  11:12,  aktualizováno  15:57

Do Pásma Gazy se ráno dostaly první dodávky humanitární pomocí přes provizorní molo, které tam ve...

  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 974x
Jsem nikdo. Stejně jako vy.Pokud chcete dostávat upozornění na nové články, přidejte si moji stránku na Váš facebook.
https://www.facebook.com/500slov

Seznam rubrik