Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

500 slov - Jmenovala se Sarah Norris

Jmenovala se Sarah Norris. Vysoká, třiadvacetiletá studentka university St. Andrews ve Skotsku, kde studoval třeba princ Harry. Měla dlouhý hnědý vlasy a ten zvláštní záblesk v očích, kterýmu je lepší se vyhnout. 

Zrovna pro mě začal dvouměsíční jazykovej kurz ve Washingtonu D.C. Měl jsem trochu peněz, ubytování u sestřenky v provinční vesničce Bethesda a nedožitejch sedmnáct let. Ať už sem byl kdekoliv, vždycky sem se dokázal beznadějne zamilovat a Washington nebyla vyjímka. Kombinace nedostatku času a žádný naděje na úspěch je pro mě asi přehnaně atraktivní.

Bylo léto a život byl v podstatě super. V sedmnácti, v Americe, zemi možností, nemuset se starat, z čeho zaplatíte příští nájem. Pořád svítilo slunce a do mýho příběhu to skvěle zapadá. Člověk je asi dost přizpůsobivej tvor. Bethesdu jsem rychle pojal za domov daleko od domova. Rád vzpomínám na ty teplý rána, když sem na kole s batohem na zádech jel z Bethesdy, přes Georgetown, až do mojí školy v D.C.

Nedopatřením jsem se přihlásil na kurz pro dospělý a ne pro teenagery, takže jsem byl v mojí skupině šesti lidí o dvacet let nejmladší. Ale bylo to v pohodě. Učil sem se společně třeba s padesátiletym knězem z Francie, postarší španělskou právničkou z Barcelony, nějakou ruskou. Víc si jich nepamatuju, takže asi nebyly důležitý nebo zajímavý. Každý ráno jsme zpívali americkou hymnu, kterou jsme se museli naučit nazpaměť.

Sarah v mojí letní škole o třech učebnách dělala takovou administrativní brigádu, něco jako sekretářka. Občas nosila brýle, což v tom prostředí působilo naprosto patřičně. Imponovalo mi už to jméno; Sarah Norris. Nevím, co mě to napadlo, ale chtěl sem jí víc poznat.

Měli jsme s Pierrem, to byl ten francouzskej kněz, takovej rituál. Každý ráno jsme šli do pekárny poblíž kde dělali výborný sendviče. To byla naše svačina. Je to už pět let, ale pořád si pamatuju, jak chutnaly. Zajímavý, který věci vám utkvějou v paměti zatímco jiný, teoreticky důležitější, nejsou k nalezení..

Washington dokáže bejt fajn. Jednou bych se tam chtěl vrátit. Poflakovat se po studentskym Georgetownu. Sednout si na schody Washingtonova památníku, tam jak běžel Forrest Gump. O víkendech jsem většinou prolejzal Smithsonianovy muzea. Jsou obrovský a všechny zadarmo. A plánoval, jak se dostat k Sarah blíž.

Byl jsem tenkrát ještě větší ucho než jsem teď. Měl jsem o trochu víc vlasů a byl dostatečně naivní na to, psát holkám básničky na ubrousky v baru. Do Sarah jsem se zamiloval. Nebo možná do představy o ní. V tý době to nebylo těžký. Bylo krásný počasí, prožíval jsem svý vysněný léto a když potkáváte pěknou holku každej den v tejdnu, dřív nebo pozdějc se to stane.

Myslím, že to bylo o polední pauze. Pozval sem jí na oběd a tam jsme se domluvili, že půjdeme do kina. Bylo to takový to filmový rande, akorát že obráceně. Nebo možná z filmu Absolvent. V těch filmech vždycky kluk vyzvedne holku v kabrioletu rodičů a jednou do letního kina, kde se líbaj. Nějak takhle nabrala Sarah večer doma mě. Byla o šest let starší, vyšší, o dost chytřejší a nechápu, proč se nechala pozvat do kina od kluka z Východního bloku.

Sarah Norris. Není to uplně nejlepší příběh, nakonec jsme v noci hledali barák mojí sestřenky, protože jsem si nepamatoval adresu, a to bylo naposled co jsme spolu někde byli. Moje léto v Americe, jako všechno v životě, skončilo dřív než bych chtěl. Šli jsme s Pierrem na poslední sendvič, dostal jsem certifikát a životní lekci. Chtěl bych napsat něco jako že než jsme se s Sarah rozloučili, řekla mi, že mě bude navždycky milovat a dala takovou tu pusu na tvář. Ale nevzpomínám si, že by se něco takovýho stalo. Spíš mi sotva řekla strohý čau a teď už by nejspíš ani nevěděla, kdo jsem. Mám jí na facebooku. Vím že dostudovala, má skvělou práci a bohatou budoucnost.

Pro mě je ale Sarah léto v Americe a všechno, co jsem tam zažil. Když se řekne Sarah Norris, všechno se mi to vrací jako celek, jízda na kole po Washington Beltway, všechny ty konverzace, lekce, myšlenky, nový zkušenosti, spálený mosty. Ztracený adresy, sliby, že všichni zůstaneme v kontaktu a nakonec ani jedna zpráva. Občas přemejšlím, co všichni ty lidi dneska dělaj. Dost pravděpodobně už se to nikdy nedozvím. To ale nevadí, asi to tak má bejt. Jedno je ale vtipný. Už od osmnácti je většina mejch hesel na různý stránky divčí jméno o dvou slovech. A tak si na ní vždycky vzpomenu, na ní a na to bezstarostný léto v USA. Sarah Norris.

 

Autor: Petr Holoubek | neděle 1.3.2015 12:00 | karma článku: 10,92 | přečteno: 710x
  • Další články autora

Petr Holoubek

Jak se (ne)nechat pojistit u T-Mobile

Tento "článek" vznikl hlavně jako výsledek rozhořčení nad jednání korporace s jednotlivcem. Nehledejte v něm žádné literární kvality.

26.5.2016 v 14:17 | Karma: 29,21 | Přečteno: 3191x | Diskuse| Společnost

Petr Holoubek

500 slov - Přeludy

"A pak jsem pět let nenapsal vůbec nic." řekl Jiří Hlásek, známý jako Krchovský, na jednom z jeho autorských čtení.

16.5.2016 v 14:05 | Karma: 11,84 | Přečteno: 433x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Holoubek

Kafíčka a dorty

Zabředl jsem. Nevím, jestli je to dobře nebo špatně, ale můj život dostal řád a pravidla. Pohybuju se nikoliv z kontinentu na kontinent ale z periferie do centra a zase zpátky, pevně podle pracovní doby.

7.1.2016 v 15:50 | Karma: 11,83 | Přečteno: 409x | Diskuse| Ostatní

Petr Holoubek

500 slov - Ztracený ráj

K většině kostelů v podhůří, odkud pocházím, vedou schody. Staré, kamenné schody, široké a ne moc vysoké, aby po nich nebylo těžké vystoupat – k bohu.

3.1.2016 v 12:42 | Karma: 10,03 | Přečteno: 350x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Holoubek

Bůh není

S touhle jednoduchou myšlenkou trávím páteční večer. Je asi deset hodin, před dvěma hodinami jsem přivezl dědu z hospody a zbytek rodiny si ještě užívá života. I za mě.

7.12.2015 v 12:33 | Karma: 11,51 | Přečteno: 664x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Člověk v tísni poprvé sbírá peníze na Palestince. Hamásu nepůjdou, slibuje

29. dubna 2024  15:35

Největší a nejznámější česká humanitární organizace se odhlodala k bezprecedentnímu kroku. Poprvé...

Exprezident Klaus nepovažuje dvacet let Česka v EU za úspěšné období

29. dubna 2024  11:35,  aktualizováno  15:30

Exprezident Václav Klaus vystoupil silně kriticky ke dvacátému výročí vstupu České republiky do...

OBRAZEM: Dvě různá řešení příkladu s cukrovím. Řešte hlavolamy přijímaček

29. dubna 2024  15:28

Na vyhodnocení jednotné přijímací zkoušky budou uchazeči o střední školy a víceletá gymnázia čekat...

Lidé radši vystupovali dřív. Za jízdu v opilosti dostal autobusák podmínku

29. dubna 2024  15:20

Podmínkou potrestal Okresní soud v Lounech šoféra autobusu, který loni v červnu vezl silně opilý...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 974x
Jsem nikdo. Stejně jako vy.Pokud chcete dostávat upozornění na nové články, přidejte si moji stránku na Váš facebook.
https://www.facebook.com/500slov

Seznam rubrik