Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

500 Slov - Jak jsem se vydal na cestu

Baví mě měnit témata a nepsat pořád jenom vážně o vážnejch věcech, takže dneska Vás zasvětim do toho, jak jsem se ocitnul na 9000 kilometrů dlouhý cestě, sám, ve Fordu Crown Victoria z roku 1993, kterej se snad ani do Evropy nedováží. Šestimetrový auto s pětilitrovym motorem, který má ve předu místo sedaček něco jako dva gauče. Prostě kára, do který zaklesnete a zůstanete ve stejný poloze příštích několik desítek hodin. Nebylo uplně v pořádku, od začátku do konce blikala kontrolka „Check Engine“ a auto občas nechtělo přidat plyn. Někde v půlce cesty sem taky zjistil, že nefungujou dálkový světla. Ale vydrželo Aljašskou zimu i Kalifornský pouště, ani gumu sem nemusel vyměnit, čest americkým inženýrům.

Fakta: Bylo mi čerstvejch dvacet, po matuře, a babička mi od prváku slibovala, že když odmaturuju s vyznamenáním, zaplatí mi zpáteční letenku na dva měsíce za ní do Kanady, kde bydlí už asi dvacet let. Babičku jsem rád viděl, ale strávit s ní dva měsíce znělo jinak než moje vysněný léto. Domluvili jsme se, že si půjčim starý auto jejího manžela a budu asi měsíc cestovat po Britské Kolumbii, v horách, ve kterých jsem už jednou byl. Aby to někdo nepochopil špatně – Rockies v BC jsou asi nejkrásnější přirodní útvary co jsem kdy viděl, ale osud to chtěl jinak. A tady to začíná bejt zajímavý.

Potkal jsem dva lidi, který změnili moje plány. První byl asi šedesátiletej ožrala s jednim okem v baru ve Vancouveru, kterej mi poradil, ať jedu do Yukonu (o tom jindy). Druhej byl mladej, zmatenej kluk z Los Angeles, se kterym jsem sdílel cestu lodí na Aljašku, a kterej mi poradil, že když už tady sem, můžu dojet po pobřeží až do Mexika a navštívit ho. Okamžitě se mi v tu chvíli spojila jedna věc.

Než jsem odjel na Aljašku z Vancouveru, zašel jsem do kina na film, kterej už nepamatuju jak se jmenuje. Shodou okolností, aniž bych o tom věděl, byl o klukovi, kterej jede z Britský Kolumbie do léčebny v Mexiku. Měl nevyléčitelnou nemoc a jediná jeho naděje byla tahle pochybná léčebna. Sice se tam nevyléčil, ale film končí citátem: „It’s not about how you die, but how you live“.

Ve chvíli, kdy mi Jason vnuknul tenhle nápad, sem byl okamžitě rozhodlej, že to provedu ať se děje co chce. Babička mi nabalila věci na kempování, kupu jídla a karton coca-coly. Neměla ani tušení co mám v plánu, nemoh sem to říct jí ani nikomu jinýmu. Do Ameriky jsem neměl pojistění na sebe ani na auto, suicide mission, jak by řekli ve filmech. Nikdo nevěděl kam jedu a nikdo by mě nehledal někde v Americe. Poslední noc sem nemoh dospat, pořád sem si procházel trasu, kudy ráno pojedu. Neměl jsem žádnou mapu, jen odbočky a dálnice zapsaný na půl stránce v deníku. Vzdálenost, pro představu, byla jako jet z Anglie do Iránu.

Přišlo ráno. Babička byla v práci, tak jsem se jen rozloučil s Tedem, babičky manželem. Popřál mi šťastnou cestu. Ještě jednou jsem se na internetu ujistil, že vim kudy pojedu, protože příští měsíc a půl sem měl mít jen starej telefon bez internetu, zrcadlovku, asi třicet tisíc korun českých a pořádnej balík očekávání.

Nastoupil sem do auta, rozvalil se v tom obrovskym sedadle a nastartoval motor. Pětilitr hluboce zabublal a  kontrolka „Check Engine“ začala zběsile blikat. Kouknul sem se do palubový desky a našel tam starý brejle, nejspíš patřili Tedovy. Byly to takový ty aviatorky s černejma sklama jaký nosil Tom Cruise. Nasadil sem si je, rozhlídnul se okolo a dal blinkr doleva. Moje největší životní dobrodružství právě začalo.  

Autor: Petr Holoubek | čtvrtek 11.12.2014 23:02 | karma článku: 12,92 | přečteno: 941x
  • Další články autora

Petr Holoubek

Jak se (ne)nechat pojistit u T-Mobile

Tento "článek" vznikl hlavně jako výsledek rozhořčení nad jednání korporace s jednotlivcem. Nehledejte v něm žádné literární kvality.

26.5.2016 v 14:17 | Karma: 29,21 | Přečteno: 3191x | Diskuse| Společnost

Petr Holoubek

500 slov - Přeludy

"A pak jsem pět let nenapsal vůbec nic." řekl Jiří Hlásek, známý jako Krchovský, na jednom z jeho autorských čtení.

16.5.2016 v 14:05 | Karma: 11,84 | Přečteno: 433x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Holoubek

Kafíčka a dorty

Zabředl jsem. Nevím, jestli je to dobře nebo špatně, ale můj život dostal řád a pravidla. Pohybuju se nikoliv z kontinentu na kontinent ale z periferie do centra a zase zpátky, pevně podle pracovní doby.

7.1.2016 v 15:50 | Karma: 11,83 | Přečteno: 409x | Diskuse| Ostatní

Petr Holoubek

500 slov - Ztracený ráj

K většině kostelů v podhůří, odkud pocházím, vedou schody. Staré, kamenné schody, široké a ne moc vysoké, aby po nich nebylo těžké vystoupat – k bohu.

3.1.2016 v 12:42 | Karma: 10,03 | Přečteno: 350x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Holoubek

Bůh není

S touhle jednoduchou myšlenkou trávím páteční večer. Je asi deset hodin, před dvěma hodinami jsem přivezl dědu z hospody a zbytek rodiny si ještě užívá života. I za mě.

7.12.2015 v 12:33 | Karma: 11,51 | Přečteno: 664x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Maďarský zákon o svrchovanosti dráždí europoslance, mají „vážné obavy“

24. dubna 2024,  aktualizováno  20:25

Nový maďarský zákon o svrchovanosti, který má bránit zásahům zvenčí do národní politiky, v rezoluci...

Ukrajina tajně použila střely dlouhého doletu, nová pomoc vítězství nezaručí

24. dubna 2024  20:19

Ukrajinská armáda už začala používat balistické rakety dlouhého doletu. Tajně jí je poskytly...

  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 974x
Jsem nikdo. Stejně jako vy.Pokud chcete dostávat upozornění na nové články, přidejte si moji stránku na Váš facebook.
https://www.facebook.com/500slov

Seznam rubrik