Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bůh není

S touhle jednoduchou myšlenkou trávím páteční večer. Je asi deset hodin, před dvěma hodinami jsem přivezl dědu z hospody a zbytek rodiny si ještě užívá života. I za mě.

Sedím tu ve tmě. Zkoušel jsem televizi, ale dramaturgický výběr pořadů asi není dělaný na střízlivé lidi, jinak si to nedokážu vysvětlit. Černočerná tma.

Můj stárnoucí obličej nasvěcuje jen monitor počítače. Do prázdného ticha hraje Mahlerovo krásně děsivé Vzkříšení a mně se vybavuje ten večer, kdy jsem tě vezl domů a ty sis zase stěžovala, že posloucháme symfonie na rádiu Vltava. Měl jsem toho dost a tak jsem ti docela rázně vysvětlil, že si v autě budu poslouchat, co chci. Dřív bych to asi přepnul a poslouchal třeba debilní Evropu 2, jen abys byla spokojená, ale náš vztah se blížil ke konci tempem téhle skladby a já už měl taky všeho dost.

Jak jsem se už zmínil, bůh není, ani žádný světlo na konci tunelu. Milovali jsme se, ale stejně si mě podváděla a já tebe taky. Forte. Hrají teď všechny nástroje, zlou, děsivou melodii. Na všechno mám vztek. Ve středu jsem jel s taxikářem, co mi pět minut vyprávěl, jak ho holka po třinácti letech poslala do háje kvůli ženatýmu pracháčoj. Čtyřicetiletej chlap se předemnou rozbrečel jako malá holka, když jsem se mu snažil zaplatit.

Housle už zase gradují a přidáva se další nástroj, který nedokážu rozpoznat. Tohle je ta vaše láska? Dívám se okolo sebe a všude vidím jen samé pokrytce.

Vidím o generaci starší lidi, který na rozdíl od těch pak v mým věku mají rodiny, závazky, děti, a neváhaj zhřešit tím nejhorším způsobem. Prostě jsem to přestal zvládat, lidi. Možná protože jsem omezil pití. Ve středu jsem se k tomu vrátil, abych si připomněl, jakej je to lacinej trik.

Za takových okolností si prostě pojedu dál to moje pochmurný sólo. I Mahler má světlý místa, kdy všechno zvolní, zpomalí, harmonizuje. Stejně jako život. Ukáže vám, jak zní jemný houslový sólo, jen aby přidal další nástroje, zrychlil melodii a už je to zase Forte.

Vzkříšení. Zní trochu jako krvácející duše. Prý dvě vzácný srdeční vady, který si vzájemně odporují. Ta teoretická hladina, s jakou to doktor pronesl, mi připomněla vysokoškolskou přednášku, akorát že tahle byla dost intimní. Co na to říct? Žádnou soutěž jsem nikdy nevyhrál, ale na vrozený vady mám kliku.

Potřeboval bych se asi zavřít do místnosti s pianem a velkou knihovnou, aspoň na měsíc, nemuset do práce, mezi lidi, s kterýma si nemám absolutně co říct. Třeba by pak tahle tragikomická hra na život začala dávat nějakej smysl. Dobrý lidi by přestali umírat a ty špatný bohatnout. Na jídlo mít všichni a nejen ti, co se dokázali správně narodit. Bůh…

Jsme všichni jen tlupa vlků a ovcí. Boj je přirozenější než smír a proto se nikdy nic nezmění. Bůh není a smysl dáva jen Danteho: „Zanechte vší naděje, kdo vstupujete“.

 

Autor: Petr Holoubek | pondělí 7.12.2015 12:33 | karma článku: 11,51 | přečteno: 664x
  • Další články autora

Petr Holoubek

Jak se (ne)nechat pojistit u T-Mobile

Tento "článek" vznikl hlavně jako výsledek rozhořčení nad jednání korporace s jednotlivcem. Nehledejte v něm žádné literární kvality.

26.5.2016 v 14:17 | Karma: 29,21 | Přečteno: 3191x | Diskuse| Společnost

Petr Holoubek

500 slov - Přeludy

"A pak jsem pět let nenapsal vůbec nic." řekl Jiří Hlásek, známý jako Krchovský, na jednom z jeho autorských čtení.

16.5.2016 v 14:05 | Karma: 11,84 | Přečteno: 433x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Holoubek

Kafíčka a dorty

Zabředl jsem. Nevím, jestli je to dobře nebo špatně, ale můj život dostal řád a pravidla. Pohybuju se nikoliv z kontinentu na kontinent ale z periferie do centra a zase zpátky, pevně podle pracovní doby.

7.1.2016 v 15:50 | Karma: 11,83 | Přečteno: 409x | Diskuse| Ostatní

Petr Holoubek

500 slov - Ztracený ráj

K většině kostelů v podhůří, odkud pocházím, vedou schody. Staré, kamenné schody, široké a ne moc vysoké, aby po nich nebylo těžké vystoupat – k bohu.

3.1.2016 v 12:42 | Karma: 10,03 | Přečteno: 350x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Holoubek

500 slov - Bruneta odnaproti

"Mám jí oslovit nebo ne?", říkám si. Vím, že je to filmové teď nebo nikdy. Žádná další šance už nebude.

1.11.2015 v 19:07 | Karma: 13,28 | Přečteno: 596x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25,  aktualizováno  11:35

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

ANO nemá představu o budoucnosti, odpověděl Fiala Babišovi ohledně důchodové reformy

24. dubna 2024  11:22

Šéf ANO Andrej Babiš na svém účtu na sociální síti X tento týden zveřejnil video, ve kterém...

Kdo pošle hlas do voleb z ciziny poštou, bude moci jít volit znovu a jinak

24. dubna 2024  10:57,  aktualizováno  11:20

Pravidla pro volby poštou ze zahraničí se ještě oproti původnímu vládnímu návrhu změní....

Senior přivezl granáty na služebnu v Prostějově autobusem, ukradl je na vojně

24. dubna 2024  11:17

Osmdesátiletý muž, který minulý týden přinesl na policejní služebnu v Prostějově v igelitové tašce...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 974x
Jsem nikdo. Stejně jako vy.Pokud chcete dostávat upozornění na nové články, přidejte si moji stránku na Váš facebook.
https://www.facebook.com/500slov

Seznam rubrik