Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kluk potkal holku

Probudil jsem se a otočil se na záda. Oči mě pálily z předešlé protancované noci, ale zaznamenal jsem černou šmouhu na levé ruce. Zaostřil jsem, usmál se a vše se mi najednou vybavilo.

Napsala jsi mi číslo na ruku tlustou černou fixou, stejně jako já tobě. Hned jsem nacvakal číslo do telefonu a ujistil se přes Whatsapp, že je správně. Nechtěl jsem nic riskovat. Zavřel jsem oči a začal vzpomínat.

Byla to jedna z mála věcí, co jsem si z toho večera pamatoval. Prodírala jsi se davem lidí na opačnou stranu než já. Když jsme se míjeli, světy se natočily do správného úhlu a supernovy explodovaly silou jaderných pum. "Krásná", řekl jsem tak, aby jsi to slyšela. Měla jsi džínovou bundu(stejně jako já), která se skvěle hodí k těm kudrnatým zlatým vlasům. Nevím, jestli existuje něco, jako láska na první pohled, ale jestli ano, tohle rozhodně bylo ono. Už je to 8 měsíců.

Čtyři měsíce vpřed. Brečela jsi v koupelně a já byl moc arogantní na to, abych šel za tebou. Přišel jsem pro tebe až když jsi si lehla v obýváku na gauč. Bylo mi to líto. Nebylo to poprvé, co jsi brečela a já mlčel. Ani naposled.

Zpátky na začátek. Napsala jsi mi první, hned v jedenáct ráno. Měl jsem z toho radost, ale počkal s odpovědí do odpoledne, aby to nevypadalo, že jsem z tebe úplně vedle, což jsem byl. Občas potkáte někoho, kdo se Vám líbí, nebo Vás zaujme, ale tohle bylo jiné. Moje existence se od toho okamžiku začala točit okolo tebe. Okamžitá chemie.

Potkali jsme se hned třetí den. Vypadala jsi líp, než jsem si tě vysnil. Existují krásné dívky a chytré dívky, ale ty jsi byla maximum obojího. Na konci večera jsem nevěřil, že bys mohla chtít kluka jako já. Jsem jen kluk z vesnice, táta je zemědělec a máma účetní, ty holka z města co mluví pěti jazyky. O to větší bylo moje překvapení, když jsme se potkali podruhé a pak i potřetí. Každá schůzka byla lepší než ta předchozí.

I potom, co jsme si dali první pusu, jsem nevěřil, že bys to semnou mohla myslet vážně. Poprvé jsem tomu začal věřit až když jsi mě políbila na uvítanou na rohu u Staroměstské zastávky před svými přáteli. Vodili jsme se za ruce přes Malou stranu a užívali si té nové jistoty. Psalo se 16 října. Pohádka začala.

Vzala jsi mě na Kratochvílovu výstavu. Přišel jsem pozdě, jako vždycky, a ty jsi pro mě už měla lístek a vtipkovala o tom se starší prodavačkou. Jeli jsme ke mě a byla to první z mnoha dalších nocí, kdy jsme šli spát až k ránu. Neměli jsme se nikdy dost. Vstávali jsme oba do práce ale i tak jsi odjížděla ve tři ráno. Pak jsi přestala odjíždět a začala zůstávat.

Chtěl bych vrátit všechny ty krásný chvíle. Byla jsi moje blonďatá princezna z Hanzpalky. Nosil bych tě na rukách a pořád jsem tě hladil po vlasech. Každému jsem se tebou chlubil a chtěl tě každému představit, až jsem na to nakonec doplatil. Byly jsme spolu strašně šťastný, pamatuješ? Oči jsou okno do duše a ty jsi se na mě dívala těma nejzamilovanějšíma očima, jaké znám. Věděl jsem, že ve mě vidíš to nejlepší a vážil jsem si tě za to. Začali jsme se poznávat s přáteli, rodinou. Nebyl to vztah, to slovo je moc obyčejné, bylo to soužití dvou lidí, kteří žijí jeden pro druhého. Proč to nevydrželo..

Pamatuju si, jak jsem hledal práci a volal ti po každém pohovoru. Byla jsi mi dokonalou oporou. Volal jsem ti večer jaký si měla den a ráno, jak ses vyspala. Teď už mi telefon nezvedneš. Proč jsem jen přestal..

Listopad uběhl jako voda a přišel prosinec. Halloween jsme oslavili v Sasazu. Ty jsi byla policajtka a já upír. Celý večer jsme se ztráceli a zase nacházeli. Našel jsem na podlaze puget zvadlých růží a hodinu ho držel v ruce, jen abych ti ho mohl dát, až tě najdu. Nakonec jsi mi tam usnula na rameni. Vzal jsem tě na vesnici k mé rodině. Nejkrásnější blondýna v Praze a jela do Domašína, hodně to pro mě znamenalo. Když jsem v neděli z Prahy volal domů, co na tebe říkají, řekla mi máma: "Je krásná, jak z pohádky, ale nevím, jestli s tebou vydrží, co jí můžeš nabídnout?". "Díky mami...".

Miluju na tobě, že můžeš mít všechno a stačilo ti hrozně málo. Měla jsi nejupřímnější radost z těch nejmenších věcí, jako když jsem ti opatřil ručník ke mě do bytu nebo když jsem ti koupil na benzínce jogurt k snídani. Řekla jsi, že ráda v zimě bruslíš, a tak jsem ti zalhal, že brusle mám a šel si je za poslední peníze koupit. Musel jsem kvůli tomu prodat jedny boty. Vzali jsme mého synovce a ty jsi na ledě vypadala naprosto dokonale. A tak šťastně.. Napsala jsi, že jsem tvůj soul mate. Vím, že jsi to myslela vážně a nenávidím se za to, že jsem to podobně nedokázal říct i já tobě, protože jsem s tím souhlasil.

Prišly vánoce a silvestr. Byli jsme v na hrozném představení v divadle a  strávili skoro týden v kuse jen spolu sami u tebe doma. Chybí mi ty dny, kdy jsme jen leželi v posteli a užívali si jeden druhého. Dělala jsi mi vajíčka k snídani ve tvaru srdce. Když jsem byl nemocný, vozila jsi mi domů ovoce a léky. Rozuměli jsme si bez řečí.  Smáli se a ani nemuseli nic říkat. Vyzvedával jsem tě na zasněžené Hanzpalce a ty jsi vždycky vyšla zahalená v dlouhém kabátu, moje sněhová princezna. Jenže sníh roztál a tohle už je minulost.

Na silvestra jsi se opila a já se o tebe staral. Nikdo okolo nevěděl, co se semnou v tu dobu dělo. Za vše jsi mohla ty. Dokázala jsi zastavit tu apokalypsu do které se řítím a udělat mě nejšťastnějším mužem po svém boku. Pozorovali jsme ohňostroj ze střechy a vše bylo tak, jak mělo být.

Chtěl bych se vrátit do ledna a udělat tisíc věcí jinak. Jak to tak bývá, přišly první problémy a já si s nimi neuměl poradit. Chtěla jsi jen slyšet, že tě mám rád a já byl moc namyšlený na to, abych ti to řekl dostatečně jasně. Pořád jsme se měli hezky. Strávili jsme víkend na horách. Jedla si borůvkové knedlíky a já z tebe měl radost. Mezi námi se nic nezměnilo. Pořád jsme si hleděli do očí stejně upřeně a stejně zamilovaně, ale začali se nám do toho plést ostatní.

Začala jsi pochybovat a já si s tím neuměl poradit. Přes svojí aroganci jsem si neuvědomil, jak moc jsi vlastně nejistá a přestáváš mi důvěřovat. Řekla jsi mi, že vztah je práce na plný úvazek a pořádná dřina a já do té práce přestal chodit. Mlčel jsem, když jsem měl mluvit. Teď bych chtěl říct tisíc věcí, ale už není kdo by mě poslouchal.

Když jsem tě potkal u kamaráda v baru, neuvědomil jsem si, že zatímco já jsem na tebe za tvojí nedůvěru naštvaný, ty jsi nešťastná a ostatní se mohou snažit víc. Nepřipustil jsem si realitu, že tohle nemůžeš dlouho vydržet. Vždycky mi tě záviděli, ale byl jsem zahleděný příliš do sebe.
 

Únor a březen se nesl v podobném duchu. Kdykoliv jsme byli spolu, oči nelhali. Věřila jsi mi, protože když jsme byli spolu, na ničem jiném nezáleželo. Hladil jsem tě po vlasech a věděl, jaká místa na zádech jsou tvoje nejoblíbenější. Na valentýna jsme šli na krásnou večeři kde jsme spolu vydrželi pět hodin a bylo nám hezky.

Problém byl, že přes všechny vysvětlování a nejasnosti nebyl čas soustředit se na jedinou věc, na které záleží: jak nám spolu je dobře. Přestali jsme se vídat. Navzdory tomu, co mi radili ostatní, jsem to nechtěl nechat plavat. "Mám jí rád a záleží mi na ní", říkal jsem všem. Sejde z očí, sejde z mysli, říká se a asi je to pravda. V březnu jsem málem přišel o život a rozhodl se, že ho od základů změním. Můj plán měl pět bodů. Čtyři z nich jsem úspěšně dotáhl do konce, pátý mi nevyšel. Pátý byl náš vztah.

Náš vztah pro mě jsou všechny ty věci, které zůstaly nevyřčené. Tvůj úsměv, když jsem k tobě přišel zezadu a políbil tě na krk. Tvůj pohled, když jsme se byli v opeře. Všechny ty rána, kdy jsme budík posouvali o patnáct minut dopředu, abychom mohli ještě dál spát v objetí. Moje nejoblíbenější chvíle byla, když jsi položila hlavu na mojí hruď a spokojeně usnula. Nemuseli jsme nic říkat, jen takhle ležet. Hlasité, dokonalé ticho.

Dřív než jsme stihli dát věci do pořádku, snažil se už někdo jiný. Sejde z očí, sejde z mysli. Byl jsem tak namyšlený, že jsem si nepřipustil, že by ta naše pohádka mohla skončit. Ale život není pohádka. Když jsme se potom viděli, všechno bylo jako dřív. Ten pohled se nezměnil. Oba jsme věděli, že chceme jen jeden druhého, ale pro tebe už bylo pozdě. Vím jistě, že jsi nechtěla nic jiného, ale něco ti to nedovolilo. Byla jsi tak blízko, ale přitom tak daleko Brečela jsi. V tuhle chvíli jsem brečel už i já.

Je tolik věcí, co jsme si naplánovali a nestihli udělat. Tolik chvil, které jsme měli prožít, tolik míst, které jsme měli spolu navštívit, tolik nocí, kterých jsme měli probdít.. Skončilo to nepozorovaně, zpoza rohu.

Pořád nevěřím, že to je definitivní konec. Může něco takového někdy skončit? "Třeba se ještě jednou potkáme", napsala jsi. Rád si to myslím, ale bojím se, že už to nikdy nebude ten náš příběh Kluk potkal holku, protože ty teď začínáš psát další. Že už nebudeš moje blondýna z Hanzpalky, the One and Only, princezna na ledě a slečna v  červených šatech, pro kterou jsem si jezdil přes zasněžené Dejvice, protože jsi dala přednost někomu jinému. Možná to všechno začne jednou dávat smysl. Ale ještě ne.

 

 

Autor: Petr Holoubek | úterý 5.5.2015 16:59 | karma článku: 16,48 | přečteno: 1186x
  • Další články autora

Petr Holoubek

Jak se (ne)nechat pojistit u T-Mobile

Tento "článek" vznikl hlavně jako výsledek rozhořčení nad jednání korporace s jednotlivcem. Nehledejte v něm žádné literární kvality.

26.5.2016 v 14:17 | Karma: 29,21 | Přečteno: 3191x | Diskuse| Společnost

Petr Holoubek

500 slov - Přeludy

"A pak jsem pět let nenapsal vůbec nic." řekl Jiří Hlásek, známý jako Krchovský, na jednom z jeho autorských čtení.

16.5.2016 v 14:05 | Karma: 11,84 | Přečteno: 433x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Holoubek

Kafíčka a dorty

Zabředl jsem. Nevím, jestli je to dobře nebo špatně, ale můj život dostal řád a pravidla. Pohybuju se nikoliv z kontinentu na kontinent ale z periferie do centra a zase zpátky, pevně podle pracovní doby.

7.1.2016 v 15:50 | Karma: 11,83 | Přečteno: 409x | Diskuse| Ostatní

Petr Holoubek

500 slov - Ztracený ráj

K většině kostelů v podhůří, odkud pocházím, vedou schody. Staré, kamenné schody, široké a ne moc vysoké, aby po nich nebylo těžké vystoupat – k bohu.

3.1.2016 v 12:42 | Karma: 10,03 | Přečteno: 350x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Holoubek

Bůh není

S touhle jednoduchou myšlenkou trávím páteční večer. Je asi deset hodin, před dvěma hodinami jsem přivezl dědu z hospody a zbytek rodiny si ještě užívá života. I za mě.

7.12.2015 v 12:33 | Karma: 11,51 | Přečteno: 664x | Diskuse| Ostatní

Petr Holoubek

500 slov - Bruneta odnaproti

"Mám jí oslovit nebo ne?", říkám si. Vím, že je to filmové teď nebo nikdy. Žádná další šance už nebude.

1.11.2015 v 19:07 | Karma: 13,28 | Přečteno: 596x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Holoubek

500 Slov - Obyčejné šílenství

Jsme ve standardní letové výšce, přibližně deset tisíc kilometrů ve vzduchu. Z malého obdélníkového okna je vidět pouze modrá obloha a hory hluboko pod trupem letadla.

27.10.2015 v 18:07 | Karma: 7,01 | Přečteno: 435x | Diskuse| Ostatní

Petr Holoubek

500 slov - Nemocný Bukowski

Žijete si svou skromnou divadelní hru s nejasným koncem, řešíte tradiční trikoloru problémů - práce, rodina, vztahy (popřípadně světový mír) - a najednou Vám někdo oznámí, že už nikdy nic nebude jako dřív.

27.8.2015 v 11:55 | Karma: 9,37 | Přečteno: 350x | Diskuse| Ostatní

Petr Holoubek

500 slov - Korejka, starej Ford a Americký hranice

Nemám holku, jen zpáteční let za dva měsíce, čtyřicet tisíc na účtu, pár ideálů a nedostatek zodpovědnosti. Prakticky nikdo neví, kde jsem. Smartphone nemám, stejně jako pojištění na auto či svoji osobu.

29.7.2015 v 19:00 | Karma: 8,70 | Přečteno: 347x | Diskuse| Ostatní

Petr Holoubek

Něco začíná, něco končí

Snih zmizel rychleji než si na něj lidé stihli začít stěžovat a než se nadějeme naděje, bude pryč i jaro. Čas běží, dopředu, nikoliv zpět, ale pořád tak nějak dokola. Listy narostou, zbarví se, uschnou a opadají, jen aby na nový rok zase narostly. Budeme chvíli chodit na koupaliště a nakupovat zlevněné oblečení na zimu, která dorazí ve chvíli, kdy se lidem přejí nesnesitelná vedra. Vše v přírodě obíhá v dokonalém kruhu obrození a zániku, ale proč to vůbec nedává smysl?

4.5.2015 v 15:13 | Karma: 10,86 | Přečteno: 401x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Holoubek

Fucking Poseidón!

“Fucking Poseidón!”, zhodnotí situaci Pascual a běhá z přídi na záď. Bez trička a ve lněných kalhotách vyhrnutých pod kolena vypadá tmavý Ital jak z Verneových románů. Křikne na mě, ať podržím kormidlo a bleskově skasá hlavní plachtu i kosatku. Vítr je nebezpečně propíná a lanoví zlověstně praská, div že nevytrhne kus paluby Plachetnice drtí rozbouřené moře a řítí se směrem, který určujeme jen z malé části. Strach ze smrti utopením je na místě. Dávám si pozor na ráhno, protože dostat po zádech a spadnout do vody, jako dnes ráno, by mohla být poslední věc co v tomto životě udělám. Kam až oko dohlédne není vidět nic jiného, než burácející moře a tmavou oblohu. Na myšlenky není čas, hlavní roli hrají reflexy a svalová paměť, kterou nemám. Loď mě neposlouchá. Stěžeň se kymácí ze strany na stranu, s každým zhoupnutím nabere paluba trochu vody a Paky se zubí od ucha k uchu.

27.4.2015 v 8:40 | Karma: 9,99 | Přečteno: 466x | Diskuse| Ostatní

Petr Holoubek

Narozeniny

Už je to zase tady. Každý rok, neomylně a nekompromisně, jako výběrčí daní. Jen nechce peníze, ale Váš život. Kousek po kousku si ho odštěpuje zatímco zvony vyzvání na Vaši smutnou počest. Vrána krákorá svojí temnou melodii a připomíná, co sami moc dobře víte. Narozeniny. Zase prišly dřív než měly a rok od roku jsou o něco těžší.

20.4.2015 v 15:35 | Karma: 10,75 | Přečteno: 551x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Holoubek

500 Slov - Že tady jsou všichni svobodný

Oprýskaný zdi. Špinavý podtácky a ubrusy s černýma skrvnama. Do posledního šluku vykouřený cigára v popelníku a nelidskej smích z vedlejší místnosti. Mám to tady rád.

12.3.2015 v 13:36 | Karma: 17,20 | Přečteno: 682x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Holoubek

500 slov - Jmenovala se Sarah Norris

Jmenovala se Sarah Norris. Vysoká, třiadvacetiletá studentka university St. Andrews ve Skotsku, kde studoval třeba princ Harry. Měla dlouhý hnědý vlasy a ten zvláštní záblesk v očích, kterýmu je lepší se vyhnout.

1.3.2015 v 12:00 | Karma: 10,92 | Přečteno: 710x | Diskuse| Ostatní

Petr Holoubek

500 slov - My, co se nebojíme..

Nemám nic co bych komu nabídnul, než svoje vlastní zmatení. Něco podobnýho kdysi napsal Kerouac. A já už mám dlouho pocit, že mu rozumim.

24.2.2015 v 21:51 | Karma: 10,37 | Přečteno: 497x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Holoubek

Příběhy

Mám rád příběhy. Rád je poslouchám a čtu. I proto chovám upřímný odpor k obchodnímu domu Ikea. Lidé se v poslední době upínají k ceně jako hlavnímu ukazateli hodnoty. Dobrý příběh ale může hodnotu věci naprosto změnit, i kdyby jenom pro Vás.

8.2.2015 v 14:53 | Karma: 9,15 | Přečteno: 385x | Diskuse| Ostatní

Petr Holoubek

500 Slov - Alkohol a karty

Karty. Pokreslené listy papíru s motivy neměnicími se po staletí. Zakázali je už ve čtrnáctém století a věděli proč. V naší postmoderní době mě baví jednouchý věci, na který je možný si šáhnout. Věci, na který se nestojej fronty v obchodech a který nemaj ve znaku moderní tvar.

19.1.2015 v 21:36 | Karma: 6,95 | Přečteno: 404x | Diskuse| Ostatní

Petr Holoubek

500 Slov - Ztráty a nálezy

Sedmá kreditka za čtyři roky. Procházím internetové bankovnictví, blokuji kartu a volám na helpdesk dřív, než zavolají oni mě. Už ten proces znám, mohl bych tam pracovat. Odpovídám na otázky ještě dřív, než je unavená operátorka na druhé straně bezdrátového hovoru stihne položit. Jsem jeden z těch lidí, co dokážou ztratit všechno všude. Jak vždycky říkala moje máma, je to protože si ničeho nevážím. Nejspíš má pravdu, jako ve všem. Ztratil jsem toho v životě už hodně. Naposledy v pátek mojí sedmou kreditní kartu.

12.1.2015 v 21:27 | Karma: 11,22 | Přečteno: 672x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Holoubek

500 Slov - Kdo s koho

Čím dál víc získávám pocit, že jsem usnul někdy před deseti lety a od tý doby se akorát snažím chytit za rukáv události plynoucí okolo. Každej den, když usínám, jako by se uzavřela jedna kapitola, ale hned co přijde první světlo, začne se odvíjet další. Nekonečnej boj o přežití.

5.1.2015 v 8:17 | Karma: 7,74 | Přečteno: 411x | Diskuse| Ostatní

Petr Holoubek

500 Slov - Rodina

Mám to před očima jako by to bylo včera a ne více jak dekádu nazpět časem. Děda seděl v dřevěném křesle podloženém teplou dekou. Měl silné šedé vlasy, vždy pečlivě upravené podle módy dob minulých, štíhlý obličej a oblékal se slusně. Za první světové války sloužil u pluku Dragounů, protože mu patřilo hospodářství a choval koně. Znal jsem ho jen jako dítě, v paměti mi po něm zůstal vlídný úsměv a dvacetikoruna, kterou mi vždycky dal, když jsem ho přišel navštívit. Umřel, když mi bylo 7.

27.12.2014 v 17:21 | Karma: 15,23 | Přečteno: 649x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 974x
Jsem nikdo. Stejně jako vy.Pokud chcete dostávat upozornění na nové články, přidejte si moji stránku na Váš facebook.
https://www.facebook.com/500slov

Seznam rubrik