Něco začíná, něco končí

Snih zmizel rychleji než si na něj lidé stihli začít stěžovat a než se nadějeme naděje, bude pryč i jaro. Čas běží, dopředu, nikoliv zpět, ale pořád tak nějak dokola. Listy narostou, zbarví se, uschnou a opadají, jen aby na nový rok zase narostly. Budeme chvíli chodit na koupaliště a nakupovat zlevněné oblečení na zimu, která dorazí ve chvíli, kdy se lidem přejí nesnesitelná vedra. Vše v přírodě obíhá v dokonalém kruhu obrození a zániku, ale proč to vůbec nedává smysl?

Bylo mi čtrnáct a jí o dva roky více. Měla nejdelší zlaté vlasy, co jsem v životě viděl a dokonalou postavu, ačkoliv v té době jsem o tom neměl ani tušení. Jmenovala se Marie, jméno, které dokonale podtrhávalo fakt že pocházela z Francie. Setkali jsme se na dovolené v Egyptě. Poprvé jsem jí zaznamenal, když mě pozorovala hrát tenis od bazénu. Její pohled jsem opětoval, ale nevěnoval tomu větší pozornost.

Když na to zpětně vzpomínám, pamatuji si vše ohledně ní naprosto přesně. Dokážu popsat odstín počasí i jejích dlouhých šatů. Nevím, kde jsem v sobě vzal tu kuráž, ale když jsem ten samý den později procházel okolo ní a její matky, štípnul jsem jí do zad. Teď bych pravděpodobně škobrtl a vyrazil jí dech, ale tenkrát to vyšlo perfektně, asi jsem schopnost oslovit ženy ztratil společně s chlapeckou naivitou a čistou duší. Lekla se, lehce nadskočila, zčervenala a široce se usmála když jsem se za ní ohlédl (její matka nikoliv).

Říkat, že jsem byl naivní, je spíš eufeismus. Neměl jsem ponětí co dělám ani co se semnou děje. Prostě jsem dělal, co mi poroučelo srdce a je škoda, že s věkem srdce nahradil (ne)rozum. Naše třetí setkání bylo znovu při tenisu. Postávala okolo a podezírám jí, že pouze kvůli mě. Opět netuším, kde jsem vzal tu kuráž, ale ležérně jsem za ní přišel a nabídl jestli se nechce sejít večer. Souhlasila. Tak prosté.. Není potřeba se opíjet, utrácet tisíce za večeře a předstírat, že na to mám. U moře na dovolené je k tomu asi prostě tak nějak lepší atmosféra.

Byl dokonalý letní večer. Měla velké oválné zelené oči a pohled, který mám vrytý v paměti jako tetování v mé kůži. Francouzský přízvuk k její angličtině by ve filmu vyzněl jako klišé, ale pro čtrnáctiletého kluka to fungovalo. Dokonale. Než jsem si to stihl uvědomit, úplně jsem pro ní ztratil hlavu. Procházeli jsme se potmě za svitu měsíce, poslouchali zvuky moře a já se snažil přeložit do angličtiny kompliment ve stylu:“Jediná věc krásnější než ten úplněk jsou tvoje oči“. Dnes už bych se za takovou větu styděl anebo jí vyslovil hraně, s nadsázkou. Tenkrát jsem to ale nemohl myslet vážněji. Kdyby chtěla abych skočil do moře a utopil se, poděkuji jí a skočím do vody. Občas mi ta naivita chybí. Zabily jí špatné zkušenosti. Jako obranný mechanismus se ve mně vyvinula opatrnost a nedůvěra. Vím, že už se nikdy nevrátí. Stejně jako Marie.

Zbývala poslední noc před odjezdem. Ležel jsem na posteli a nemohl spát. Nikdy jsem nic podobného nezažil a nehodlal se toho jen tak vzdát. Asi o půlnoci jsem se vyplížil z apartmánu a našel ten její. Doufal jsem, že vím, které okno patří  jejímu pokoji, a vytrvale ho bombardoval kamínky. Nakonec se objevila ve dveřích, v noční košili a s širokým úsměvem zašeptala mé jméno. Oblékla se a šli jsme na pláž. Hlídal jí postarší hlídač, který nás s potutelným úsměvem pustil dále, ačkoliv tam byl zákaz. Lehli jsme si do písku a začali se líbat. Vlny končily asi metr od nás a bylo to celé takové dětské, nezkušené, opatrné... ale upřímné.

Ruku v ruce jsme se vrátili k jejímu apartmánu. „Pro mě stvořená“, byl jsem přesvědčený. Dokonce jsem jí zpíval Youre Beautiful od Jamese Blunta. Dodnes mi ji ta písnička připomene. Jí a to, jak rozdílná byla moje první láska od všech těch dalších. Vyměnili jsme si emaily (telefon v té době nikdo neměl) a slíbili si, že zůstaneme v kontaktu a budeme se navštěvovat, což se, jak všichni dospělí jistě uhodnou, nikdy nestalo. Vrátil jsem se domů jako tělo bez duše. Ve škole jsem hleděl do prázdna a přemýšlel, jak může být život tak krutý a já musím žít bez ní. Žmoulal jsem její fotku, bylo mi fyzicky špatně a nic mě nebavilo. Nedávalo mi to smysl. Čekal jsem na něco, o čem jsem začínal tušit, že nikdy nepřijde. Byl jsem přesvědčený, že s ní chci strávit život. Upřímně, podepsal bych to krví.

Stalo se to co se stane vždy. Sníh roztál, stromy obrostly a zase shodily listy. Přišla zima a po ní jaro. Marii jsem si pamatoval a dopisy s obtiskem rtěnky a parfémem měl schované v šuplíku, ale ten pocit byl pryč, odvál ho vítr.

Myslel sem, že takový pocit už nikdy nezažiju, ale nemohl jsem se mýlit více. Stalo se to podruhé.. potřetí..počtvrté.. Občas mě, občas druhé polovičce, ale vždy to tak končí než začne něco nového. Vždy bych odpřísáhnul, že ten pocit je upřímný, ale poslední dobou už jsem přestal věřit i sám sobě. Nechci být cynik. Ani se bát něco říct jen aby se to neobrátilo proti mě, ale už mě ten zatracený koloběh přestává bavit.

Autor: Petr Holoubek | pondělí 4.5.2015 15:13 | karma článku: 10,86 | přečteno: 401x
  • Další články autora

Petr Holoubek

Jak se (ne)nechat pojistit u T-Mobile

Tento "článek" vznikl hlavně jako výsledek rozhořčení nad jednání korporace s jednotlivcem. Nehledejte v něm žádné literární kvality.

26.5.2016 v 14:17 | Karma: 29,21 | Přečteno: 3191x | Diskuse| Společnost

Petr Holoubek

500 slov - Přeludy

"A pak jsem pět let nenapsal vůbec nic." řekl Jiří Hlásek, známý jako Krchovský, na jednom z jeho autorských čtení.

16.5.2016 v 14:05 | Karma: 11,84 | Přečteno: 433x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Holoubek

Kafíčka a dorty

Zabředl jsem. Nevím, jestli je to dobře nebo špatně, ale můj život dostal řád a pravidla. Pohybuju se nikoliv z kontinentu na kontinent ale z periferie do centra a zase zpátky, pevně podle pracovní doby.

7.1.2016 v 15:50 | Karma: 11,83 | Přečteno: 409x | Diskuse| Ostatní

Petr Holoubek

500 slov - Ztracený ráj

K většině kostelů v podhůří, odkud pocházím, vedou schody. Staré, kamenné schody, široké a ne moc vysoké, aby po nich nebylo těžké vystoupat – k bohu.

3.1.2016 v 12:42 | Karma: 10,03 | Přečteno: 350x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Holoubek

Bůh není

S touhle jednoduchou myšlenkou trávím páteční večer. Je asi deset hodin, před dvěma hodinami jsem přivezl dědu z hospody a zbytek rodiny si ještě užívá života. I za mě.

7.12.2015 v 12:33 | Karma: 11,51 | Přečteno: 664x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky

1. května 2024  22:26

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...

V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel

1. května 2024

V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...

Řidič Porsche srazil ve Vysočanech ženu s kočárkem, ta utrpěla vážná zranění

1. května 2024  20:36

V pražských Vysočanech sjel řidič automobilu ze silnice a srazil ženu s kočárkem. Podle mluvčího...

Školák měl v osmi letech dvě mrtvice. Nemocných dětí od covidu přibývá

1. května 2024

Premium Netušili jsme, že mrtvici mohou dostat i děti, říkají rodiče těch, které to zažily. Některé dokonce...

  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 974x
Jsem nikdo. Stejně jako vy.Pokud chcete dostávat upozornění na nové články, přidejte si moji stránku na Váš facebook.
https://www.facebook.com/500slov

Seznam rubrik